به گزارش خودروکار، کاهش فروش ۶/ ۳ درصدی خودرو در بازار اروپا طی ماه مارس را میتوان عامل اصلی این امر قلمداد کرد. براساس گزارش مراجع مربوطه، فروش خودروی نو در اروپا در ماه مارس به ۷۷/ ۱ میلیون دستگاه نسبت به ۸۴/ ۱ میلیون دستگاه در سال گذشته کاهش یافت.
از این میان فروش محصولات نیسان کاهش ۲۹ درصدی را تجربه کرد که کاهش فروش سهماهه نخست ۲۰۱۹ این خودروساز را رقم زد. شرکت فورد نیز که در حال بازسازی و ترمیم تولیدات خود در اروپا است، عملکرد ضعیفی در این منطقه داشت و در ماه مارس افت ۱۶ درصدی فروش محصولات خود را تجربه کرد.
برندهای دیگر مانند آلفارومئو افت ۴۱ درصدی و شرکتهای هوندا و پورشه نیز هردو کاهش ۲۱ درصدی فروش را ثبت کردند. همچنین شرکت فولکسواگن خودروساز شماره یک اروپا شاهد کاهش یک درصدی فروش خود بود. فروش خودروهای پژو در این منطقه نیز کاهشی ۷/ ۱ درصدی داشته است.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/